Vanliga frågor

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Ni har inga fraktpriser på er sida?


Stämmer bra, våra produkter kan vara skrymmande och svårpackade, därför är det mest rättvist att få räkna ut en frakt efter de varor som skall skickas. T.ex. Ska monterade pallställsgavlar skickas så kan det rymmas stora mängder gods i dessa gavlar.


Erbjuds rabatt vid stora inköp ?


Kontakta oss om Ni står inför en stor investering eller om Ni är intresserad av att köpa stora volymer av produkter ur vårt sortiment. 090-181895


Kan man leasa alla era produkter?

I princip ja, både nya och begagnade produkter, men en nedre prisgräns brukar ligga runt 6-10.000:-. Har man ett nystartat företag eller på något sätt inte är så kreditvärdig kan i vissa fall detta lösas med en förhöjd första hyra. Du får besked samma dag som du ansöker om leasing.


Jag måste rymma dubbelt så mycket varor/papper på samma yta?

Kontakta oss och maila/faxa över en ritning så lämnar vi offert på kompaktarkiv, entresol eller pallställ efter dina behov.


Varför är vissa produkter billigare på er websida än i butiken?

Priserna på nya produkter i butiken är inkl. frakt från tillverkaren till Umeå. Begagnade produkter har samma pris på web och i butik.

Vad gör man om varan man beställt är skadad när den levereras?

Kontrollera alltid godset noggrant innan du skriver under fraktsedeln, finns det nån skada på vara eller emballage ska detta anmärkas på fraktsedeln och chauffören ska godkänna skadan med sin underteckning.
Skulle det vara så att godset har en skada fastän det inte syntes på emballaget så ska detta anmälas som en dold fraktskada inom 7 dagar till fraktbolaget.
Kontakta oss om ni behöver hjälp med skadeanmälan eller om skadan är så omfattande att vi skall skicka ny vara.


Exempel på fraktkostnader

Kontakta oss för mer info! Ange i mailet vilken vara ni är intresserad av, vilket antal samt till vilket postnr denna ska skickas.